It’s raining again… - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van kimenalex - WaarBenJij.nu It’s raining again… - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van kimenalex - WaarBenJij.nu

It’s raining again…

Door: Alex en Kim

Blijf op de hoogte en volg kimenalex

01 Maart 2010 | Kenia, Nairobi

O,No….

Wij weten het niet en beginnen ons ondertussen ernstig af te vragen welke dans Elly en Ben hebben uitgevoerd voor vertrek naar het normaal gesproken in januari en februari 100 % garantie op veel zon en een zeker zo zekere 100 % kans op geen regen .

Wat doet het hier sinds 14 februari? Juist ja, regenen veel regenen. Het moet nu snel afgelopen zijn anders besluiten wij hier en nu ter plaatse dat wij geen visite meer kunnen ontvangen. Met de eerste visite in oktober was het verhaal namelijk niet heel veel anders en wij kunnen ons ondertussen voorstellen dat wij hier niet meer heel geloofwaardig overkomen met onze verhalen over alleen maar mooi weer tot het moment dat er gasten komen…

Tussen de buien door natuurlijk vooral ook weer veel genoten. Elly en Ben in Sweetwaters, Nakuru en Masai Mara. Dit keer overigens geen tijgers gezien. Kim op kamp met lekkende tenten, geëvacueerde kinderen na een hoosbui van een uur of drie, natte voeten en een ernstig gebrek aan een goede nachtrust en Alexander samen met de twee mannen thuis.

In het weekend trekken we er met z’n allen op uit. Naivasha staat op het programma. We regelen een bus voor zeven personen waar we vervolgens zaterdagochtend ruim twee uur op wachten, de nodige telefoontjes aan spenderen om te traceren waar de bus en Bernard die de bus zou komen afleveren zich bevinden om dan uiteindelijk te concluderen dat we niet langer wachten en we ons met z’n zessen in de Toyota wurmen en tot de ontdekking komen dat de wagen eigenlijk helemaal zo gek nog niet is.

Overigens komt deze conclusie aan de late kant aangezien we de Toyota afgelopen week verkocht hebben en we nu dus op zoek zijn naar een nieuw vervoermiddel…. en zoals dat met alles gaat als je dan eenmaal de knoop hebt doorgehakt en het artikel dat je voorheen alleen maar kopzorgen bracht en als een blok aan je been voelde, is verkocht kan je alleen nog maar met weemoed terug denken aan alle mooie momenten die je samen hebt beleefd….

De lucht is dreigend zwart bij vertrek. De nacht ervoor heeft het zo enorm gedonderd en gebliksemd dat de bliksem is ingeslagen en we zaterdagochtend het huis achterlaten zonder stroom. Koelkast, diepvries hoe lang gaat het duren…

Onderweg komt de regen met zo nu en dan wat spetters en druppels. Wanneer we de poort van de country club Naivasha doorrijden komt het opnieuw met bakken uit de hemel, natuurlijk. We weten ons met paraplu’s en zeiltjes droog over te krijgen van de auto naar de receptie en na de lunch klaart de lucht op. Er wordt gezwommen en gespeeld tot we om 4 uur besluiten nog naar lake Elementaita te rijden omdat Elly en Ben door de regen in Nakuru geen flamingo’s hebben gezien en wij ze garanderen dat ze hier te vinden zijn. We zitten nog niet in de auto of de lucht kleurt zwart, de hemel wordt leeggestort en wij houden de moed erin door te zoeken naar kleine stukjes blauw in de overwegend zwarte lucht. Uiteindelijk wordt het droog, kunnen we zelfs de auto uit en lopen we naar de oever van het meer.. een mooi gezicht.

Zondag begint prachtig, “blauw, blauw, ik hou van jou”…….schalt uit de CD speler , Gijs zingt uit volle borst mee met onze harige trouwe vriend Pino uit Sesamstraat.

We wagen ons meteen na het ontbijt aan een boottocht en een wandeling over crescent island…. De lucht ziet ondertussen alweer dreigend uit, donker grijs met hier en daar een blauwe speldenknop.

De boottocht blijven we droog en ook tijdens de wandeling lijkt het weer ons genadig. Crescent island is een schiereiland waar een deel van de film Out of Africa is opgenomen. Voor deze film zijn er verschillende dieren ingevlogen die nu nog steeds het eiland bewonen, impala’s, dik-dik’s , zebra’s, giraffen en gnoes. We lopen er tussendoor en genieten van het prachtige landschap. Hier en daar wordt er wat getreuzeld en zoals boontje om zijn loontje komt, komen wij dat ook…

Regen, regen, regen. We schuilen in een hutje en besluiten na ongeveer een half uur toch de overtocht te maken. De zwemvesten beschermen ons van de ergste regen en bijna aan de overkant van het meer stopt het met regenen en kunnen we droog het laatste stukje naar de auto afleggen.

We zijn weer thuis. De koffer van Elly en Ben is gepakt voor een week strand waar de zon is always shining…..

Lieve groeten uit een regenachtig Nairobi

Alexander, Kim, Elly, Ben, Gijs en Naut.

• 28 Februari 2010 - 21:21

Arnold Van Schie:

Niet te geloven al die regen in Kenya. En laat het nu vandaag in Nunspeet ook al de hele dag regenen. Mogen we nog wel komen 24 maart?
    Liefs opa en oma Arnold en Eline.

• 28 Februari 2010 - 22:22

Bets En Wim :

Hallo allemaal
    Uitkijkend naar jullie Zondag avond nieuws,dit bericht hadden we niet verwacht . Misschien een troost ,hier woed een geweldige storm alsof het herfst is.
    De fotos speken voor zich,
    genieten, genieten.
    liefs uit Haelen.

• 01 Maart 2010 - 09:24

Natascha:

Hoi lieve familie,
    Gelukkig dat jullie tussen de buien door nog leuke beesten en mooie vergezichten hebben kunnen zien. Gelukkig is het zo warm bij jullie dat je ook weer snel opdroogt! Gelukkig dat jullie tijdens de regen nog veel plezier met elkaar kunnen hebben. Gelukkig is het hier vandaag stralend blauw!
    Liefs Natascha

• 01 Maart 2010 - 18:32

Storm:

hoi Elly en Ben in Afrika, de groetjes van Storm (en Skip). (op speciaal verzoek van Storm!)

Hoi Elly en Ben, Kim en Alexander,
    Wat zielig dat het regent, maar Gijs en Naut laten het zonnetje vanzelf weer schijnen:-) Toch? Wat een fantastisch avontuur. Ik ben jaloers op jullie. (Niet op alle sores, want ik weet niet of ik die net zo cool zou kunnen doorstaan als jullie). Nog heel veel fijne dagen samen.

Lieve groetjes uit Drunen