13 tijgers….. of was het panters? - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van kimenalex - WaarBenJij.nu 13 tijgers….. of was het panters? - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van kimenalex - WaarBenJij.nu

13 tijgers….. of was het panters?

Door: Alex en Kim

Blijf op de hoogte en volg kimenalex

21 Februari 2010 | Kenia, Nairobi

Wat is het fijn dat Elly en Ben er zijn. Een stukje Nederland in ons Keniaanse leven. Stroopwafels, Hollandse drop, de Linda en ontbijtkoek…

Zondagavond om 22.10 uur lopen ze door de deuren van het vliegveld. Het filmmoment van blonde, kleine krullenbol, kleinzoon vliegt met zijn korte beentjes zijn oma en opa, beide met een traan in de ooghoeken in de armen, spat helaas tien minuten eerder uit elkaar omdat kleine krullenbol kleinzoon Gijs met zijn korte beentjes het niet meer kan uithouden en in de buggy als een blok in slaap valt. Met man en macht wordt er, tevergeefs, geprobeerd de kleine man wakker te maken. Helaas, met geen tien kanonnen is hij nog wakker te krijgen en ook thuis aangekomen, lukt het niet om Gijs nog even zijn ogen open te laten doen en hem te doen realiseren dat opa en oma nu dan toch echt zijn aangekomen.

Maandag en dinsdag genieten we volop van de visite. We nemen ze mee naar school, het zwembad, de Masai markt en lekker uit eten. Woensdagochtend worden ze om 6.30 uur opgehaald voor hun eerste safari richting Amboseli.

Ons normale leven neemt weer een aanvang. We gaan naar school, werken en doen gewoon ons ding tot we donderdagmiddag worden opgeschud door een SMS van Elly en Ben en wat voor één:
“Hallo allemaal,
Na helemaal door elkaar geschud te zijn, is alles hier prima. Hebben heel veel olifanten, apen, hyena’s, impala’s en…….!!! Vanmorgen 13

Op dit moment wordt het bericht afgebroken en moeten we snel door scrollen om te zien welke spectaculaire dieren ze dan wel niet gezien hebben. Het zouden toch zeker niet 13 luipaarden zijn! Snel naar de volgende bladzijde…

TIJGERS! Groot en klein en baby´s geweldig”
Waaaaaaat 13 tijgers! In allerijl wordt Alexander gebeld. We MOETEN naar Amboseli want daar kun je gewoon op een ordinaire donderdag 13 TIJGERS zien..

Het SMS-je vervolgt met het drukke programma van Elly en Ben en na thuiskomst doet Ben ook nog eens een duit in het spreekwoordelijke zakje door ons te vertellen dat het niet ging om 13 TIJGERS, maar “ nee, joh geen tijgers, PANTERS”.

Als ze een beetje bij gekomen zijn van de slechte wegen, de hersens weer gezakt zijn en terug liggen op de juiste positie, vertellen ze ons dat het geen tijgers maar leeuwen waren, ze dachten dat we die nog nooit gezien hadden en ze echt wel wisten dat het niet om tijgers/panters ging, maar dat er door de haast, het zand en de hobbelige wegen de letters tijgers op het scherm waren verschenen.

Ze hebben een prachtige trip gehad, worden getrakteerd op een kudde van meer dan 100 olifanten, dat dan weer wel en komen vol verhalen terug in Nairobi.

Het weekend genieten we weer samen. We gaan naar de giraffen, de olifanten en cruisen wat door de stad, gewoon om wat indrukken op te doen.

Morgen vertrekken ze voor trip nummer twee. Iedereen pakt hier zijn koffer. Elly en Ben voor Nakuru, Masai mara en Sweetwaters en Kim voor het aankomende schoolkamp.

Lieve groet,
Alexander, Kim, Gijs, Naut, Elly en Ben

• 21 Februari 2010 - 18:08

PIEN:

Wat een goed verslag weer... Geniet lekker samen van en met elkaar!!! Dikke kus

• 21 Februari 2010 - 18:43

Dunja:

Gezellig, Nederlandse gezelligheid in Nairobi!
    Een hele fijne tijd met elkaar!!! Liefs van ons

• 21 Februari 2010 - 19:36

Chantal:

Lieve zus,
    Zelfs in Kenia is het, als vanouds, altijd lachen met Ben en Elly!
    Geniet nog maar fijn samen. Veel plezier voor jou en Gijs als jullie op kamp gaan. Lieve groetjes voor allemaal.

• 21 Februari 2010 - 19:49

Jerôme:

Hey Keniakanjers !

Fijn om te zien en te lezen dat het goed met jullie gaat. Geweldig dat Moeders en Ben bij jullie kunnen zijn ! Wij hebben vandaag genoten van de gouden plak voor Tuitert, maar jullie genieten daar pas van het èchte leven. Dat de kids maar genieten van de kapster, want das een hele goeie..Ik kan het weten !
    groetjes en knuffels vanuit Haelen. Jerôme,Rianne,Janne en Maan

• 21 Februari 2010 - 21:57

Bets En Wim:

lieve allemaal
    Wat geweldig om Oma en Opa zo stralend te zien met de kleintjes tussen de safari beesten.
    Er zal wel heel wat geknuffeld zijn . Ontzettend veel plezier wensen we jullie met elkaar. Fijn om wat te hebben gehoord!!
    liefs Bets en Wim

• 22 Februari 2010 - 13:37

Lotje:

Wat heerlijk genieten met z'n allen. Heeft Elly de krullen van Gijs bij Naut aangeplakt, oftewel:Hebben jullie nu 2 krullebollen?
    Hier is het pokkeweer, dus geniet maar lekker daar.
    liefs Lotje

• 23 Februari 2010 - 18:22

Els En Sjaak:

Leuk om jullie verslag te lezen en de foto's te zien. Veel plezier nog samen en de groetjes van Els en Sjaak !

• 23 Februari 2010 - 18:22

Els En Sjaak:

• 28 Februari 2010 - 13:12

Jenny:

Hoi Kim en Alex,

Zucht....jullie verhalen lezend lijkt Nederland maar saai, koud en nat! Fijn dat opa en oma er nu ook zijn; die mogen straks niet meer weg van Gijs en Naut natuurlijk!

Liefs van Jenny

• 28 Februari 2010 - 18:53

Dini Bemmel.:

Wat hebben jullie nu gezien ik weet het nog niet ?Maar wel heel jalours op jullie belevenis iedereen de groetjes Dini en Jan

• 28 Februari 2010 - 18:53

Dini Bemmel.: