Nairobi weekjournaal - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van kimenalex - WaarBenJij.nu Nairobi weekjournaal - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van kimenalex - WaarBenJij.nu

Nairobi weekjournaal

Door: Alex en Kim

Blijf op de hoogte en volg kimenalex

24 Januari 2010 | Kenia, Nairobi

Alexander in de taxi op weg naar het vliegveld, Gijs en Naut in bed en dus tijd voor een update van de familie van Schie-Jansen in Nairobi.

We hebben de laatste weken vooral veel huis-tuin en keuken activiteiten op het programma en aangezien we jullie daar niet teveel mee willen vermoeien vandaag een kort Nairobi weekjournaal.

Maandag: Gijs heeft op school de start van het nieuwe IPC thema. Dit keer is het thema water en zand en de start is dan ook een heus waterfeest met zeephellingen, zwembadjes, sop, zand en alles wat daar bij hoort. Gijs is, net als alle kinderen van zijn groep en de kleuters die werken met hetzelfde thema, compleet in zijn nopjes. Om twaalf uur valt hij, nog niet de hoek om, in slaap en tukt thuis gewoon verder als hij vanuit de auto zijn bed in wordt getild.

In december zijn de leerkracht van Gijs en de directrice van school geïnterviewd door het blad OBN (onderwijs buiten Nederland). Meer info over de school, inclusief keukenprins Gijs op de foto.(www.stichtingnob.nl OBN nummer 1, artikel peutergroep laat kinderen aan schoolsituatie wennen).

Dinsdag: tikken we een hele reeks Gooische vrouwen en grey’s atonomy op de kop bij één van de ouders van school. Via de SMS hebben Alexander en Kim al uitgebreid besproken hoe de avond eruit zal zien. Wijntje, kaasje en plat op de bank een aflevering of vijf achter elkaar doorkijken. Jammer de DVD speler is te gevoelig er kan niet gekeken worden en dus moet er gezocht worden naar alternatieven om die DVD’s aan de praat te krijgen.

Woensdag: we zijn druk met de DVD’s. Alexander heeft tijdens lunchbreak een kabel op de kop getikt en dus zijn de plannen weer op de rit voor een avond voor de buis hangen. Jammer Alexander heeft de kabel op kantoor laten liggen….

Donderdag is het Naut zijn feestje. Na zes weken van afwezigheid door vakantie, ziekenhuisbezoek en werk is het weer eens tijd voor zijn playgroup. Zeven vrouwen in hun mooiste jurk en Naut als aanvoerder van het stel, enige man en ook nog eens de oudste vieren een verlate new years party. Wonderlijk maar waar laten ze alle acht grote blijken van herkenning zien als ze elkaar na weken,met luid gekwaak weer in de armen sluiten.

Naut maakt samen met hartsvriendin Leah de buurt onveilig. Ze bespringen de kat, duikelen en stuiteren over elkaar heen en proberen elkaar de loef af te steken als het gaat om wie het meeste durft en wie de meeste verwondingen heeft opgelopen de afgelopen week. In de avond installeren we ons voor de buis, de kabel is mee gekomen. Jammer we krijgen de kabel niet aan de praat en dus weer een avond zonder Gooische vrouwen en doctor 'dreamy'.

Vrijdag gaan we met Naut naar de KNO arts. Korte update van de laatste twee weken. 5 januari eerste bezoek aan doktor Din. Hij ziet de ernst van de problemen en stuurt ons door voor een X-ray en een gehoortest. Gijs ligt in de auto te slapen terwijl Kim met Naut via Doktor Din op de 4e verdieping, kamer 429 wordt door gestuurd voor de X-ray in een andere vleugel van het ziekenhuis. Tijdens de wandeling van A naar B wordt duidelijk dat de telefoon is uitgevallen en er dus niet gebeld kan worden naar Bernard om te zeggen dat we niet meer bij Din in 429 zijn maar in wing B voor een X-ray. Het duurt eeuwig. Jullie herinneren het jullie nog wel, wachten, betalen, kijken, wachten, betalen en dan op een krukje met kogel/ stralingsvrij vest aan proberen een kind van 16 maanden stil te laten zitten met zijn hoofd richting de muur en een enorm apparaat op zijn snuit. Wij kunnen jullie vertellen dat het niet vanzelf ging. Bloed, zweet en tranen vloeide rijkelijk, een derde man moest er aan te pas komen om die kleine man te laten doen wat hij moest doen en vervolgens was er nog de stress van het wegtikken van vele minuten op de klok en het niet kunnen bereiken van Bernard.

Na afloop haasten we ons naar de parkeerplaats waar we van parkeerplaats rood, via parkeerplaats blauw en groen uiteindelijk terecht komen op parkeerplaats paars en daar een lege auto aantreffen. De telefoon wil nog steeds niet meewerken en dus vervolgen wij onze weg in tegengestelde richting van parkeerplaats paars via parkeerplaats groen en blauw terug naar parkeerplaats geel en verder naar de 4e verdieping van de dokters plaza waar we een bezwete Bernard met Gijs aantreffen, snel naar huis….

Maandag 18 januari gaan we voor de volgende ronde naar het Aga Khan ziekenhuis en gedraagt Naut zich voorbeeldig tijdens de gehoortest. Op alle geluiden volgt een reactie. Conclusie gehoor goed met vocht achter de trommelvliezen.

Vrijdag dus terug bij doctor Din op de 4e etage van het doctorsplaza, kamer 429. De X-ray ziet er goed uit, gehoor is goed dus volgens Din geen reden om amandelen weg te halen of buisjes te plaatsen. Wel lijkt er sprake van een allergie waardoor de neus wordt geblokkeerd en krijgt Naut de komende vier weken dagelijks verschillende medicijnen. Wanneer dat niets oplevert gaan we aan een nieuw rondje ziekenhuizen Nairobi beginnen.

Vrijdagavond is het dan zover. De DVD’s liggen klaar, de kabel is mee en doet zijn werk en dus liggen wij met een wijntje op de bank aflevering na aflevering van Gooische vrouwen te kijken. In NL nog nooit iets van gezien, hier blijven we doorgaan tot we allebei onze ogen voelen dichtvallen. Donderdag als Alexander terug komt uit Uganda gaan we snel verder met de volgende afleveringen.

Zaterdag: Naut stoot zijn oog tegen een punt van de trap met als gevolg een snee en een blauwe plek. De auto heeft weer een lampje branden…. We stoppen direct, bellen Bernard en hij gaat ermee naar de garage. Naut valt met zijn voorhoofd op de stoeprand met als gevolg een blauw ei midden voor. Wij hangen bij het zwembad op school. Terwijl Gijs zwemt en Alexander en Kim relaxen in de zon wordt Naut gestoken door een wesp. Deze week wint Naut het zonder twijfel van Leah en nu maar hopen dat zijn verwondingen aanhouden tot de volgende playgroup.

Zondag de auto is niet gemaakt. Dat wat er kapot leek te zijn, bleek niet kapot en dus moet de auto worden ge-reset, klusje voor maandag. Alexander en Gijs gaan samen hardlopen en zo eindigt er alweer een weer technisch gezien, zonnige week in Nairobi…

Iedereen veel sneeuw en ijspret de komende dagen en tot volgende week!

Alexander, Kim, Gijs en Naut

• 25 Januari 2010 - 09:23

Natascha:

Hoi Kim Alex Gijs en Naut,
    De maandag begint weer met een update van de belevenissen in Nairobi.Ik kijk er elke week naar uit. Leuk al die kinderpret in de zon en tuin. Gijs loopt al als een professional mee! Sterkte met Naut en het amandelgedoe.
    Liefs Natascha

• 26 Januari 2010 - 10:15

Bart:

Ha Kim, Alexander en kids!
    Leuke foto van Alexander en Gijs al hardlopend! Je kan niet vroeg genoeg beginnen met hardlopen. En ook in Nairobi kennen ze nu de 7-heuvelenLoop gelukkig!
    Leuk om elke x te lezen over jullie belevenisse!

Groet, Bart