Nieuwe huisgenoot, kroketten en shop till you drop - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van kimenalex - WaarBenJij.nu Nieuwe huisgenoot, kroketten en shop till you drop - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van kimenalex - WaarBenJij.nu

Nieuwe huisgenoot, kroketten en shop till you drop

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg kimenalex

03 April 2011 | Kenia, Nairobi

Nog 18 dagen, 444 uur en dat is een heleboel minuten voordat we in het vliegtuig stappen voor een welverdiende vakantie in Nederland. Het stemt ons positief dat de temperaturen die de weerman uitspreekt boven de 20 graden Celsius zijn, zodat we straks niet te lang hoeven bij te komen van de schrik….

Ondanks dat het regenseizoen hier al een paar weken geleden had moeten beginnen, trekt de natuur zich er niets van aan en genieten wij altijd nog van dagen vol zon en temperaturen boven de 26 graden.

Duidelijk is ondertussen ook dat we nog een jaar langer blijven in Nairobi, nog een jaar genieten van ons heerlijke huis, de ruimte, de pracht van Kenia en ons werk hier…

Afgelopen weken weinig bijzonders, al blijven de dagen en weken zich vullen en zijn we een maand verder voordat we met onze ogen hebben kunnen knipperen.

Naut heeft deze week het thema ‘Winkelen’ afgesloten en dat ging ook deze keer met een grootst uitgepakt eindpunt. Vrijdag waren alle ouders welkom vanaf 11.45uur om een kijkje te nemen in de wereld die ‘winkelen met peuters’ heet.

Ongeveer vijftien kleine smurfen maken zich op voor het uitbeelden van een grote en kleine winkelwagen. Met kosteloos materiaal wordt er muziek gemaakt, het liedje ‘Ik zou zo graag een koetje kopen’ wordt uit de oude doos getoverd en veelal door de juf ten gehore gebracht en de peuters mogen om beurten plaats nemen in de plaatselijke bakkerij om hun zelf gebakken cake(waarschijnlijk ook veelal door de juf gebakken) te verkopen en af te rekenen.

Op zaterdag is het opnieuw een grote dag… het gezin van Schie-Jansen wordt eerder dan verwacht uitgebreid. Vandaag is dat niet met een derde spruit, maar met een harige, witte hangoor die al twee weken geleden door Gijs de naam FLIPoor heeft gekregen.

Oorspronkelijk zou de harige hangoor vorige week al zijn intrek in huis hebben genomen, ware het niet dat we in Kenia wonen en het mannetje van het hok, het hok niet klaar had voor de afgesproken datum en tijd. Even leek het er zelfs vrijdag nog om te gaan spannen. Bij het ophalen bleek de goede man de ramen voor en aan de zijkant zo klein te hebben gelaten dat je er met heel veel moeite nog geen wortel doorheen kon steken. Dit euvel leek de man in een paar uur te kunnen verhelpen en dus zou Alexander het hok voor zes uur kunnen ophalen.

Om half zeven vond de rest van de familie het toch wel erg lang duren. Net op het moment dat er een lichte paniek begon toe te slaan, werd er gebeld. “Het hok past met geen mogelijkheid in de auto…” Na bijna twee jaar Kenia zijn we een stuk inventiever en dus was de pick-up al geregeld. Om 7 uur stond het hok voor onze nieuwe bewoner keurig netjes in de achtertuin en op zaterdag deed hij er zijn intrek.

Het weekend werd goed afgesloten met een ondertussen bij tot traditie verheven activiteit, Hollandse kroketten dit keer van Van Dobben, met verse frieten en heel veel Hollandse gezelligheid.

Alexander maakt zich op voor een paar dagen Uganda. Wij zien velen van jullie in Nederland

Liefs Alexander, Kim, Gijs en Naut

• 03 April 2011 - 18:34

Rachel:

Super dat jullie nog fijn een jaar langer gaan genieten van het leven daar en wij van jullie mooie verhalen en foto's! Lekker genoten van de kroketten, ik zag dat de ketchup en mayo ook op tafel stond?! Over een paar weekjes is het ook weer smullen van de hollandse pot. Fijn om je dan weer te zien meid en je buik live te bewonderen!
    x Rach

• 03 April 2011 - 21:35

Marion:

oh wat een schatje! Ik snap wel dat Gijs helemaal in de wolken is.
    Leuk dat je ook een foto van je buikkie hebt gemaakt, zo kunnen we het een beetje volgen.
    Kim, superleuk om je weer te zien! Nu nog minder nachtjes!
    liefs Marion

• 04 April 2011 - 07:45

Gera:

Weinig opzienbarend nieuws te melden?
    Of is het de gewenning, jullie zijn inmiddels zulke doorgewinterde (doorgezonde is beter) Kenia inwoners! Dat jaar extra, waarvoor je je best hebt gedaan, spreekt boekdelen!
    Het is je van harte gegund, al was het alleen maar om nog wat extra te genieten van jullie fijne woonplek!
    Hartelijke groeten,
    Gera Berends

• 05 April 2011 - 09:08

Eline:

Wat een leuk verhaal en heel aandoenlijke foto's. Wij kunnen zien dat de jongens er echt een vriendje bij hebben, dat ze kunnen knuffelen, aaien en verzorgen.
    Ook wij tellen hier de dagen af en verheugen ons om jullie weer te omarmen.
    Liefs, veel knuffels van opa Arnold en oma Eline.

• 05 April 2011 - 14:16

Femke:

Hééé,

Mooie buik, Kim... Da's zeker niet alleen van die kroketten??
    (Geintje, ik wist het al, hè!)
    '
    Groetjez!