Op de camping lalalalalalalalaaaaa….op de camping - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van kimenalex - WaarBenJij.nu Op de camping lalalalalalalalaaaaa….op de camping - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van kimenalex - WaarBenJij.nu

Op de camping lalalalalalalalaaaaa….op de camping

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg kimenalex

14 Maart 2011 | Kenia, Nairobi

Wat zullen velen van jullie versteld staan bij het lezen van het volgende verslag. Doe je mond maar weer dicht… het is echt waar, de familie van Schie-Jansen heeft gekampeerd en Ja, Alexander was ook mee….

Een aantal weken geleden, Alexander zat voor zijn werk in Tanzania, ontving Kim een mail met het idee om met een aantal vrienden een weekend in Naivasha te gaan kamperen.

Er werden meteen een aantal weekenden geopperd en Kim dacht, niet laten lopen nu, stuur een bevestigende mail.

Bij thuiskomst van Alexander werd meteen het camping weekend ter sprake gebracht. Heel enthousiast werd het niet ontvangen, maar bij het bericht dat Kim dan alleen met Gijs mee zou gaan, kwam de eerste blik van misschien toch….

De weken erna het hele plan een beetje laten rusten. De conversatie over de mail verliep via Kim die ondertussen een extra tent had geregeld bij één van de andere enthousiaste kampeerders.

Tussendoor hadden we Natascha nog op visite en ging Kim nog een aantal dagen op kamp, waardoor het kamperen helemaal niet meer ter sprake kwam.

Na het kamp kwam het weekend Masai Mara. Naut was de avond ervoor ziek geworden. De hele nacht waren we in touw om bedden, broeken en bedden te verschonen. Van slapen kwam er uiteindelijk weinig. Koorts had hij niet, dus op vrijdagochtend toch besloten om te gaan.

De Masai Mara stelde ons niet teleur. Heel veel gezien, lekker gegeten, nou, ja iedereen behalve Naut, die het meer dan een week volhield om alleen water te drinken en af toe een stukje cake of iets lekkers te nuttigen en ook nog eens lekker gerelaxed.

Na het vertrek van Natascha begon de kampeertrip toch weer te kriebelen. Gijs en Kim maakten samen plannen over de tentindeling, het kampvuur en het eten van marshmallows.

Onverwacht ging Kim naar Nederland en bij terugkomst leek de campingtrip zonder nadere discussie een feit te zijn geworden en proefde de rest van de familie zelfs een zeker enthousiasme…

Op donderdagavond snellen we met z’n allen naar de Nakumatt om inkopen te doen, een aantal campingstoeltjes en lampen op de kop te tikken en wordt de auto voor een groot deel al ingepakt.

Vrijdagmiddag halen Gijs, Naut en Kim Alexander op van kantoor en daar gaan we, op naar Naivasha, op naar de camping.

We komen als laatste aan, hebben als eerste onze tenten staan en gaan heerlijk ontspannen bij het vuur zitten met een drankje in de hand. Die tenten van ons staan trouwens niet als eerste omdat we zulke ervaren kampeerders zijn, maar omdat we twee piepkleine koepeltentjes mee hebben genomen waar we net met z’n vieren in passen. Niet staan dus en ook onze bagage blijft bij gebrek aan ruimte in de tent achter in de auto liggen.

De anderen hebben allemaal tenten met twee of nog meer compartimenten en zijn eindeloos bezig met het uitladen van professionele en semiprofessionele camping gear.

Uiteindelijk is iedereen zover en gaat de BBQ aan. Gijs en Naut vinden het machtig en kunnen in eerste instantie de slaap niet vatten in de tent. In de nacht worden we wakker gehouden door het briesen van de nijlpaarden die aan land komen, de apen die rond de tenten scharrelen en de marabu’s die onze vuilnis doorspitten op zoek naar resten BBQ vlees.

Toch worden we allemaal weer vrolijk wakker, wordt het kampvuur weer opgepookt en roosteren we brood boven het kampvuur.

Met elf volwassenen en dertien kinderen wandelen, klimmen, dalen, klauteren en ploeteren we ons een weg door de kloof in Hell’s gate. Moe maar voldaan plonsen we daarna in het zwembad en eten we een pizza bij de buren.

Op zondag varen we bootje en hangen we rond op de camping. In de auto terug naar huis is de gehele achterbank in diepe rust.

Na het uitpakken van de auto en de spullen, het afspoelen van alle vuiligheid besluiten we nog een snelle hap te eten bij de chinees in de buurt. We rijden tegelijkertijd met één van de mede kampeerfamilie’s de parkeerplaats op en nog geen tien minuten later sluit nog een derde familie aan.

De kinderen vermaken zich meer dan prima terwijl wij onder het genot van een Chineesje napraten over het weekend. Conclusie…..

MOETEN WE VAKER DOEN…. Aldus Alex en zeker ook der rest van de familie.

Liefs Alexander, Kim, Gijs en Naut

• 14 Maart 2011 - 20:06

André & Marjon:

Hé Van Schie family, dat ziet er goed uit met de leeuwen en cheetah (mooi om weer op het lijstje bij te schrijven). Wel erg 'brave' met de kolossen van 3,000 kg om de tent .... wel helemaal top! Have fun.

• 14 Maart 2011 - 20:20

Arnold Van Schie:

Weer mooi verhaal Kim, nog even iets uit het familiealbum "van Schie":Alexander ging met ouders en zussen regelmatig kamperen in Frankrijk, legendarisch nog de foto met zijn eerste liefde op de dansvloer, een aardig Frans meisje.
    Ook nog gefeliciteerd met de aangepaste reisstatus, kunnen jullie nog veel van die mooie weekenden genieten straks met zijn vijfjes !
    Liefs uit Nunspeet, oma Eline en opa Arnold

• 14 Maart 2011 - 21:17

Marion:

hi happy campers! Goed verhaal met perspectieven....
    Blijft leuk om jullie te volgen. Het lijkt bij jullie wel elk weekend vakantie.
    Liefs van Marion

• 15 Maart 2011 - 08:12

Lotje:

Da's toch even anders dan op National Geographic....wat een geweldige ervaring weer. X