Fever night....... - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van kimenalex - WaarBenJij.nu Fever night....... - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van kimenalex - WaarBenJij.nu

Fever night.......

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg kimenalex

20 Februari 2011 | Kenia, Nairobi

Fever night, flying high up in the sky, wederom Hollandse gezelligheid en ander groot, klein nieuws

We gaan door, door waar we gebleven waren en dat is waar we eindigden met de voorbereidingen voor het feest met de Hollandse frikandel, ook weer een feestje om niet snel te vergeten.

De week daarop moest de Hollandse frikandel plaats maken voor het afzoeken van stad en land naar de juiste attributen om het weekend erop in volle glorie te kunnen verschijnen op de seventies party van de Nederlandse school. De prijzen die te winnen zouden zijn, waren niet gering wat ons nog meer drive gaf om er helemaal voor te gaan.

Blouses met grote kragen, ribfluweel met wijde pijpen en korte, hele korte jurkjes vormden de basis voor onze outfits. Gedurende de week, ging de fantasie over de finishing touch behoorlijk met ons aan de haal en werden de outfits uitgebreid met laarzen en schoenen die met twee flinke bussen autolak goudkleurig werden gespoten, voor Kim een pruik, een zonnebril en matching oorbellen voor bij de jurk.

Op zaterdag was het dan eindelijk zover, overdag een gigantisch feest voor de kinderen. Een vijfkamp, poppenkast, friet met kroketten en een kinderdisco. De mannen hebben genoten en ook wij hebben ons met ziel en zaligheid in de spelletjes geworpen.

Na een flinke middagdut voor de hele familie, begon het feest van de avond op nieuw te kriebelen. We waren nog niet compleet en JA die prijzen die er te winnen vielen, gaven ons net dat laatste duwtje in de rug om nogmaals op stap te gaan. In deze ronde werd en voor Alexander nog een zonnebril aangeschaft en vonden we bij de pruikenafdeling nog een prachtig exemplaar dat thuis door Kim, onder begeleiding van een foto van Bennie van ABBA op het internet, in model werd geknipt. Wij waren er klaar voor….

Het feest was een succes, velen vroegen Kim of Alexander er die avond ook was… er werd gedanst, gedanst, gedanst, we zagen er fantastisch uit en toen was daar de grote prijsuitreiking. De prijzen tien tot en met twee waren mooi, maar wij gingen dan toch echt voor de eerste prijs een retour ticket naar Nederland… Helaas net voor het grote moment werden we door een collega van Kim uit onze droom geholpen. Leden van de jubileumcommissie en werknemers van school worden bij voorbaat uitgesloten van deelname….. BENG….

Het was een geweldige avond! en ook zonder die eerste prijs zagen we er nog steeds fantastisch uit.

De volgende dag was een dag van weinig, een beetje bijkomen bij het zwembad en heel vroeg naar bed.

Het weekend erop was het tijd voor een volgend hoogte punt, letterlijk. Terwijl Gijs, Naut en Kim zich vermaakten aan de rand van het zwembad, vloog Alexander in een tweezitter over onze huidige woonplaats Nairobi. Van Wilson airport naar Orly, beetje vliegen, BBQ-en, nog wat vliegen en weer terug. Wanneer de volgende gelegenheid zich voordoet, gaan we allemaal mee….

De dagen erna werd Nairobi geteisterd door een soort van orkaan, REGEN, REGEN, REGEN, REGEN alsof er nooit meer een einde aan zou komen. Nee, het is niet het begin van het regenseizoen, aldus de meest deskundige weermannen van de wereld. Zo plotselinge als het kwam, stopte het op donderdag weer. Gelukkig, de visite zou echt bijna gaan denken dat we alleen maar zeggen dat het hier altijd zo aangenaam is qua weer. Zus Natascha kwam aan en de zon brak weer door. Tijd om de stad uit te gaan. Zaterdag ontspannen tussen Naivasha en Nakuru in de sunbird lodge. Relaxen aan het zwembad en genieten van de rust, het uitzicht en een prachtige sterrenhemel op de veranda van onze hutten.

Vandaag was er weer ruimte voor wat actie, in Naivasha een stukje wandelen tussen de zebra´s, de giraffen en impala´s om vervolgens op lake Oloinotok te varen tussen de flamingo´s, de pelikanen en de hippo´s.

Bij thuiskomst worden de tassen uitgepakt en pakt Kim haar tas weer in voor drie dagen schoolkamp, lokatie KIBOKO, of all places!

Op vrijdag vertrekken we dan met z´n allen richting de Masai Mara, de iedere maand een weekend weg modes is volledig terug in ons systeem.

We zijn weer rond, jullie zijn bij….

Voor degene die we niet persoonlijk hebben gesproken de afgelopen tijd een laatste groots, nu nog klein nieuwtje. Als alles goed mag gaan, komt er ergens in juli een kleine van Schie-Jansen ons gezin uitbreiden…. Wordt vervolgd.

Liefs Alexander, Kim, Gijs en Naut

• 20 Februari 2011 - 20:28

Arnold Van Schie:

Wij hadden jullie ook niet herkend op het feest, wat zagen jullie er prachtig uit !
    Kim nog fijne dagen op schoolkamp en later nog een gezellig weekend met Natascha.
    Nog een vraagje, moet de reisstatus niet veranderd worden, liefs uit Nunspeet, oma Eline en opa Arnold

• 20 Februari 2011 - 20:39

Jacqueline Groenewol:

Super leuk nieuws!!!
    Wij van JIJ (www.jijonderwijsadvies.nl) denken regelmatig aan jullie.
    Wij ("wij" niet van JIJ) vlogen ooit vanaf Wilson airport naar Lamu. Ook een aanrader.
    hartelijke groet,
    Jacqueline

• 20 Februari 2011 - 20:42

Ilona:

Jambo big family,
    Gelukkig is de zon weer volop aanwezig. Ook fijn voor Natas. Leuk om weer wat recente foto's van jullie te zien - met en zonder metamorfose. En Kenia blijft toch supermooi. Ik hoop dat Natas er ook volop van geniet. En wens jullie een heel mooi weekend in Masai Mara met haar pareltjes.
    Liefs, Ilona

• 21 Februari 2011 - 11:04

BETS En WIM:

Wat een geweldig nieuws uit Nairobi
    Gefeliciteerd !!! Dat zal een hele ervaring worden in het verre Africa.
    Leuk voor jullie mannetjes een broertje of zusje erbij.
    Wij wensen jullie een goede zwangerschap voor Kim en samen genieten van de voorbereiding.
    Lieve groetjes Bets en Wim

• 21 Februari 2011 - 15:53

Gera:

Allemensen...wat een prachtig bericht!
    Gefeliciteerd, nu zijn jullie voor je inburgering helemaal geslaagd.
    Lieve groeten.

• 28 Februari 2011 - 22:54

Wiel En Sisca :

Proficiat met jullie zwangerschap het is leuk om jullie te kunnen volgen op internet.
    Zo te zien hebben jullie het goed daar
    heel veel groetjes Wiel en Sisca Katwijk