BACK TO THE BOYS - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van kimenalex - WaarBenJij.nu BACK TO THE BOYS - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van kimenalex - WaarBenJij.nu

BACK TO THE BOYS

Door: Arnold

Blijf op de hoogte en volg kimenalex

13 Oktober 2010 | Kenia, Nairobi

Voor deze keer opa Arnold nog even aan het woord. Zondag 10 oktober bracht de KLM ons mooi op tijd in Nairobi. Omdat Eline nog niet helemaal hersteld was van de griep en oververmoeidheid, waren we blij opgevangen te worden met twee rolstoelen. Dat bleek een uitvinding op het vliegveld. In maart stonden we eerst bijna een uur voor de immigration office voor ons visum en toen kostte het nog ruim een half uur om langs de douane te komen.

Maar onze rolstoelbroeders liepen alle lange rijen voorbij, tot ze een balie vonden waar niemand voorstond. Binnen no time alles geregeld,toen met de rolstoel naar de bagageband. Ze laadden onze kar met de koffers, zorgden voor Eline haar rollator en brachten ons zo langs de douane naar Alexander en Gijs.

Heerlijk om hier weer thuis te zijn bij Kim, San en vooral onze twee kleinzoons, Gijs en Naut.

Maandag ben ik met Kim en de boys gaan zwemmen bij de prachtige Windsor Golf and Country Club, terwijl Eline wat thuis uit kon rusten van alle vermoeienissen.

Opvallend in Nairobi: het is hier volop lente en alle bomen zijn in bloei, de hele stad lijkt paars gekleurd van de jacaranda.

Dinsdag en woensdag was er om afspraken te maken door Kim met nanny Elisabeth en chauffeur Bernard voor onze oppasweek van donderdag t/m woensdag a.s.

Kim en Alexander vertrekken donderdagmorgen heel vroeg naar Tanzania voor de beklimming van de Kilimanjaro. Het is hier heerlijk weer in Nairobi, zo tegen de 30 graden en mooi zonnig, dan gaan die twee naar boven de 5800 meter in de kou en de sneeuw, brrr, ik moet er niet aan denken.

Donderdag- en vrijdagmorgen gaan de boys nog naar school, daarna hebben ze ook vakantie. We hebben een mooi programma voor a.s. week.

Vanavond zijn we gezellig met z’n vieren nar een fijn Italiaans restaurant geweest, terwijl Elisabeth oppaste bij de kids.

Ik vind het leuk even een gast column te mogen schrijven, volgende week gaat Kim vast en zeker (voor de Belgen zeker en vast),uitgebreid verslag doen over hun belevenissen op de Kilimanjaro.

Arnold van Schie

• 13 Oktober 2010 - 16:55

Marion:

Opa Arnold, prima verslag! als gastschrijver zeker geslaagd en veel plezier de komende week.
    Kim en Alex, heel veel succes met alweer een topprestatie! Ben benieuwd naar jullie volgende verslag!

• 13 Oktober 2010 - 17:18

Mirjam En Werner:

Kim en Alexander het moge jullie goed gaan op jullie tour!!
    Arnold en Eline veel sterkte,maar ook plezier voor de tijd alleen met de kleintjes.We weten er alles van hoe dat tegelijk leuk en vermoeiend kan zijn !!Wij gaan een weekje naar de Oostzee! Groetjes

• 14 Oktober 2010 - 16:36

Hennie:

hoi opa arnold en oma eline.wat leuk om wat van jullie te horen of te lezen.hoop dat eline wat uitgerust is nu en dat jij je wat beter kunt redden zonder kruk.heel veel plezier met jullie kleinkinderen.geniet ervan samen het is zo weer voorbij.tot volgende week ,hier gaat alles goed.wel miezerig weer vandaag.groetjes aan eline van hennie

• 17 Oktober 2010 - 14:11

Hannie:

Lieve broer, geweldig om je verslag te lezen. Eerst over dat easy welcome en dan de foto's met de jongens!
    Ik wens jullie nog een hele genoeglijke week terwijl K&A de whiskey route aflopen. Ik zou ook liever bij 30 gr blijven.